Watershow

Dit kattenquiltje is volgens de paper foundation techniek gemaakt. Ik vind deze techniek heel prettig werken. Vooral het naaien van de kleine stukjes. Het schuift en rekt niet tijdens het verwerken er van. Het patroontje is afkomstig van Mary Graham en heb ik al een aantal jaren in mijn bezit. Ik heb gezocht naar haar officiƫle site, maar kan het helaas niet meer vinden. Een paar van haar patronen is terug te vinden op AMAZON. COM


De stoffen die ik heb gebruikt zijn van LakeWood. Een serie van stoffen uit 2001. 
De quilt heeft een afmeting van 51 x 68 cm. In plaats van de paper foundation visjes heb ik gekozen voor een kleine en grote rand. Het hele quiltje is met de naaimachine gequilt. Het patroontje van de visjes heb ik wel gebruikt om de rand te quilten. Door het gebruik van zachte tinten vind ik het een leuk voorjaarsquiltje geworden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen