Gingham girls de finale

Zoals de voorpagina al aan gaf, de quilt is af.

Het quilten had nogal wat voeten in de aarde. Het wilde maar niet lukken. Na een paar keer uithalen las ik ergens iets over dubbel quilten. Dubbel quilten wil zeggen; eerst de batting en de achtergrondstof op elkaar vastzetten. Dit kan op de machine, wat ik ook heb gedaan. Vervolgens de top er op leggen en met de hand quilten. Niet door de drie lagen maar door de top en de batting. Dat is toch niet nodig, 2 keer quilten? Zou je zeggen maar....... na een knie operatie is het kruipen over de grond niet meer mogelijk. Ja en dan ga je op zoek naar een andere manier om je quilt op te spannen.  En al met al ben ik best wel trots op het eindresultaat.



Ruim een jaar ben ik er mee bezig geweest, wel met tussenpozen. Om er iedere dag mee bezig te zijn werkt voor mij niet zo. Hou wel van wat afwisseling.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen