Siggie swap


In 2009 ben ik er mee begonnen. Een siggie is een quilt blokje met in het midden een vierkantje van effen stof. De zijkanten zijn 4 driehoeken van een andere kleur stof . Zo wordt het weer een vierkant.
In het midden van het blokje maak je iets wat je leuk vindt. Het kan een borduurwerkje zijn of je stempelt er iets op. Ik heb gekozen voor een vogeltje. Getekend met texelstiften. Verder vermeldt je je naam, woonplaats, het land waar je woont en datum van versturen of de datum wanneer het blokje is gemaakt. En zo ziet het er dan uit.
Van te voren kan je een mailtje naar de deelnemer sturen met het verzoek of ze een siggie met je wil ruilen.  Soms stuurde ik gewoon een siggie op. En dit zijn een paar siggie's uit het buitenland. Heb er zelfs 
één uit de Nederlands Antillen.


Ongeveer een jaar heb ik dit gedaan en toen vond ik het genoeg voor een quilt deken. En zoals je ziet liggen ze nog er nog steeds zo bij. Het wordt toch echt wel eens tijd om er een quilt van te maken. Maar ja, wanneer......


Van Sara Bangs uit Amerika kreeg ik deze foto's van haar siggie quilt. Het is een prachtig geheel geworden en ja mijn siggie staat er ook tussen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten