Kerst swap 2009

Omdat ik het swappen zo leuk vond, heb ik mij bij Marga aangemeld voor een kerst swap. Niet zoveel deelnemers als de siggie swap, 40 deelnemers in het totaal, waarvan een paar uit het buitenland.


Dit keer geen siggie blok maar een log cabin blok. Een van mijn favoriete blokken. Een log cabin heeft als kenmerk een centrum waaromheen delen stof worden vast genaaid. Het blok heeft een donker en een lichte gedeelte.








Van Marga kreeg een lijst met de namen van de deelnemers en 2 patronen voor het maken van de blokken. 20 blokken van patroon A en 20 blokken van patroon B.  

Op een geven moment haakte helaas één deelnemer af. Heb toen maar zelf de blok gemaakt en Jan heeft er zijn naam opgezet. 39 vrouwen en één man, best wel uniek, toch?  Van de 40 blokken heb ik deze quilt gemaakt. En nu snap je waarschijnlijk wel waarom er 2 verschillende patronen gemaakt moesten worden. Ieder jaar rond kerst hangt de quilt over de bank leuning. Leuk om iedere keer weer naar te kijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen