Voorjaarsquilt

De stoffen, vilt en patroon zijn bij elkaar gezocht.  

Uitgangspunt voor de quilt zijn de gebloemde stoffen van Moda uit de serie French General.  De kleuren van de overige stoffen en van het vilt passen daar heel mooi bij. 

Blok 1 is een paperpiecingblok. 
Het fijne hiervan is dat je heel precies kunt werken. Het patroon heb ik gekopieerd op speciaal voor deze techniek bedoeld papier. Een paar weken later was in een creawinkel om wat schilderspullen aan te schaffen  en vond een schetsblok met dezelfde soort dunne papier. Bleek een schot in de roos te zijn. Het werkt heel goed en is een stuk goedkoper. 


Blok 2 en 3 zijn gepatch. Blok 2 gaf wat problemen. Kreeg de driehoekjes van de mandjes maar niet goed. Na 3 pogingen is het dan eindelijk gelukt. 


Blok 3 was een stuk makkelijk te maken. De steel en de blaadjes van de bloem zijn van vilt en  geborduurd met een festonsteekje. Ik denk dat ik de volgende applicaties machinaal ga vast zetten. Er zitten niet voor niets een paar mooie steken  op mijn naaimachine. De hengsels van blok 2 moet ik nog vastmaken en van blok 1 de rondjes. Dus dat kan ik dan mooi gaan uit proberen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten