Quilt voor Tino

Vol enthousiasme ben ik begonnen met blokken te maken in diverse afmetingen.
De randen er omheen had ik aangepast aan de grootte van de blokken. Zo onstond vanzelf  de top.



De achterkant/onderkant bestaat uit diverse stoffen die ik aan elkaar hebt genaaid. De stoffen die ik heb verwerkt, zijn ook gebruikt voor de top.

Na alle lagen op elkaar te hebben gelegd, kon ik gaan quilten, maar........  gaande weg was ik toch niet helemaal tevreden met het resultaat. De blokken vond ik te stijf en statisch over komen. Past niet helemaal bij Tino. Een vrolijk, bezig mannetje. Even maar weggelegd om hier over na te denken.

Na een tijdje in een hoek te hebben gelegen, toch maar weer opgepakt. Met het tornmesje in de aanslag ( wat zouden we moeten beginnen zonder tornmesje ) alle delen losgemaakt en de blokken zo versneden dat er een grazy logcabinblok van gemaakt kon worden. Het blok onstaat door een reepje stof steeds aan één zijde vast te naaien en door de blokken steeds weer een kwartslag te draaien. Is wel zo leuk om te doen. Je hoeft er niet bij na te denken. Hoeft niets uit te rekenen en zo raak je door je leftovers heen. Na 3 dagen bezig te zijn geweest met uithalen en draadjes verwijderen, ben ik wel heel tevreden met de vernieuwde blokken. Het is zo veel leuker en speelser geworden.




De blokken met blauwe randen aan elkaar gezet en voor de buitenste randen heb ik eerst een smalle gele bies gebruikt en daarna een brede rode. Een bies gemaakt van allerlei overgebleven stofjes voor de afwerking maakt de quilt helemaal af. Tino helemaal blij met z,n deken en daar doe het je het toch voor.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten